سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بالا بردن سطح امنیت با قفل و دستگیره دیجیتال

از اولین باری که کلید خود را در منزل جا گذاشته بودید و پشت درب منزل مانده اید چه قدر زمان گذشته است؟ آیا مشکلاتی که برای شما و در دوران کودکی تان وجود داشته باید برای فرزند شما هم وجود داشته باشد؛ پاسخ بدون شک منفی است، علم هر روز که از خواب بیدار می شوید در حال پیشرفت و پیدا کردن راه حل برای مشکلات مختلف انسان هاست و در این بین حل مشکلات روزمره ی ما با قفل های مکانیکی هم مورد توجه قرار گرفته است.

قفل دیجیتال

 چرا قفل دیجیتال ساخته شد؟

قفل دیجیتال و دستگیره دیجیتال برای حل این مشکلات ساخته شده اند در ادامه با بررسی قفل دیجیتال و نحوه ی عملکردش سعی داریم شما را یه یک سطح آشنایی کلی برسانیم تا دیگر لفظ قفل دیجیتال و شکل دستگیره دیجیتال برایتان غریبه نباشد.

قفل دیجیتال

دیجیتال به طور کلی یک کارکرد بر اساس صفر و یک است و به صورت چشمی آنرا با اعداد می شناسند در تصاویر بالا نمونه های اولیه قفل دیجیتال را می بینید که استفاده ی آنها بیشتر در گاوصندوق و درب های کابینتی و کوچک بود نه درب ورودی ساختمان؛ برای این نوع قفل دیجیتال یک کلید مکانیکی هم وجود داشت که یا به صورت ترکیبی و همزمان با اعداد عمل می کرد یا به تنهایی و برای مواقعی که شخص رمز را فراموش کرده بود کاربرد داشت.

دستگیره دیجیتال

در تصویر بالا نسخه ی باز شده یک دستگیره دیجیتال را می بینید که از دو طریق امکان باز کردن آن وجود دارد. روش اول سنسور اثر انگشت است که بعد از اسکن تصویر اثر انگشت شما را با حافظه ی اثر انگشت های درون دستگاه مقایسه می کند و اگر درون حافظه موجود باشد با چرخاندن دستگیره دیجیتال قفل باز می شود. 

دستگیره دیجیتال

در روش دوم پسوورد را به همین شکل دریافت و با حافظه ی دستگاه چک می کند و سپس دستگیره دیجیتال عمل می کند. نوع دیگری از قفل دیجیتال هم به شکل بالا وجود دارد که با کارت عمل می کند.

قفل دیجیتال سامسونگ

قفل دیجیتال یا هوشمند صرفا نباید دستگیره داشته باشد و اتصال آن به درب می تواند از طریق دیگری هم انجام شود. برند سامسونگ هم وارد عرصه ی قفل دیجیتال شده و پیشرفت های بسیاری داشته است در بالای یک قفل دیجیتال سامسونگ را مشاهده می کنید که با پسوورد و کارت رادیویی باز می شود.

دستگیره دیجیتال

همانطور که گوشی شما قابلیت تشخیص چهره را پیدا کرده و چهره ی خود را در اولین استفاده برای شناسایی به آن معرفی می کنید، قفل دیجیتال هم می تواند قابلیت تشخیص چهره داشته باشد و به سرعت این کار را برای شما انجام داده و اجازه عبور شما را صادر کند.

دستگیره دیجیتال

اتصال به نرم افزاری که روی گوشی شما نصب شده می تواند یک راه دیگر برای باز کردن دستگیره دیجیتال باشد. این اتصال از طریق بلوتوث، مادون قرمز، NfC و ... انجام می شود و لازم است که حتما باطری هر دو دستگاه شارژ باشد چون به انرژی نسبتا زیادی نیاز است.

قفل دیجیتال

امنیت بالای قفل و دستگیره دیجیتال می تواند تا حد زیادی خیال شما را بابت منزل و محل نگهداری اشیا گران قیمت تان جمع کند. برای آشنایی بیشتر با مدل های قفل دیجیتال و خرید آنلاین دستگیره دیجیتال مراجعه به وب سایت digitaldoorlock شرکت بارمان بهترین راه حل شما خواهد بود.