قیمت قفل دیجیتال و آشنایی با انواع آن

قطعا برای خرید هر کالا یکی از مهم ترین فاکتور های خرید، قیت آن است. در مورد قفل های دیجیتال نیز اینگونه است و این اصل رعایت می شود. معیار مهم در انتخاب این قفل ها قیمت آن است. عوامل بسیاری در تعیین قیمت این قفل ها نقش دارند که آنها را بررسی می کنیم اما قبل از آن به طور مختصر، به تعریف قفل دیجیتال می پردازیم.

قفل دیجیتال

قفل های دیجیتال از نسل قفل های امروزی هستند و بسیار پیشرفته تر از قفل های مکانیکی هستند. بر روی انواع درب ها نصب شده و ضد سرقت و ضد شوک هستند و درب ها را ایمن می کنند. هدف ساخت قفل های دیجیتال امنیت بیشتر، زیبایی، دسترسی آسان و ... است. در واقع قفل های دیجیتال یا هوشمند نوعی سیستم امنیتی است که با شناسایی رمز، کارت و یا اثر انگشت باعث باز و بسته شدن درب ها می شود. با پیشرفت علم و دانش همه ی قطعات و ابزار ها به سمت الکترونیکی شدن رفته، پس قفل ها نیز از این قضیه مستثنی نیستند. تا به امروز برخی شرکت های تولید کننده این قفل ها بازار خوبی را داشته و بسیار پرفروش بوده است. نکته مهم در اینجاست که این قفل ها فقط به روی درب هایی به ضخامت 3.5 تا 12 سانتی متر قابل نصب هستند.

قفل دیجیتال

انواع قفل دیجیتال

  • قفل های دیجیتال هتلی: این قفل ها مناسب با نیاز هتل ها ساخته شده و کار با آن ها اینگونه است که قفل ها به یک دستگاه کارتخوان متصل هستند. معمولا این کارتخوان ها در لابی هتل نیز نصب شده اند. تمامی کار های قفل از طریق این کارتخوان که در لابی هتل وجود دارد انجام می گیرد.
  • قفل های دیجیتال مخصوص مراکز اداری و ساختمان های مسکونی: این نوع قفل ها ساده تر از نوع قبل هستند. آنها به این گونه اند که توسط باتری قلمی کار می کنند و نیاز به هیچ گونه دستگاه جانبی برای شناسایی کارت و اثر انگشت ندارند و فقط صاحب آن می تواند قفل را باز و بسته کند. 

قیمت قفل دیجیتال

عوامل تعیین کننده قفل دیجیتال

  • یکی از مهم ترین عوامل این است که قفل شما چه برندی دارد و چه کشوری سازنده ی آن قفل است. میزان اعتبار آن برند و همچنین کشور سازنده ی آن در تعیین قیمت آن نقش مهمی دارند.
  • نوع قفلی که خریداری می کنیم در تعیین قیمت آن نقش دارد. قفل های هوشمند انواع متفاوتی دارند از جمله: قفل های دیجیتالی اثر انگشتی، کارتی، رمزی، و حتی بعضی از آن ها توانایی تشخیص چهره را نیز دارند و هر کدام قابلیت های متفاوتی دارند. که این قابلیت ها در تعیین قیمت آن ها نقش بسیار مهمی دارد.
  • طراحی قفل ها و زیبایی آن ها در تعیین قیمت دخیل هستند. مثلا اگر محصولی خاص همانند قفل های سلطنتی باشد، قطعا نسبت به قفل دیجیتال معمولی قیمت بیشتری دارد. 
  • جنس بدنه قفل ها و میزان مقاومت آن در برابر شرایط محیطی در تعیین قیمت نقش دارد. مثلا اگر سطح قفلی از روی یا برنج خالص ساخته شده باشد از لحاظ قیمتی با سایر قفل ها متفاوت است.
  • سیستم های امنیتی به کار رفته در قفل و تعداد آن ها نیز در تعیین قیمت نقش دارند. مثلا ممکن است یک قفل دو ویژگی یا بیشتر داشته باشد. 

برای خرید یا اطلاع از قیمت قفل دیجیتال و همچنین آشنایی با انواع مختلف آن و دریافت مشاوره رایگان در این زمینه می توانید به وبسایت بارمان که با سابقه ترین فروشگاه اینترنتی قفل دیجیتال است مراجعه نمایید.

منبع: https://digitaldoorlock.ir